Betalningar

Klarna Checkout

På Footish betalar du med Klarna Checkout. Med Klarna Checkout kan du välja att betala direkt med kort (Visa, Mastercard eller American Express), med faktura, eller med direktbetalning via din bank. Allmänna villkor för Klarna hittar du här: Allmänna villkor.

För mer info om ditt köp, besök Mina Sidor hos Klarna.

Varför går mitt köp inte igenom?

Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på några olika anledningar:

  • Du är under 18 år
  • Adressen du angivit inte är din folkbokförda adress
  • Du har angivit ett felaktigt personnummer
  • Du har nått din maximala kreditgräns

Vill du ha mer information? Hör gärna av dig till Klarna på 08-120 120 10

Klarna Faktura (14 dagar)

Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar.

För mer info om ditt köp, besök Mina Sidor hos Klarna.

Varför går mitt köp inte igenom?

Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på några olika anledningar:

  • Du är under 18 år
  • Adressen du angivit inte är din folkbokförda adress
  • Du har angivit ett felaktigt personnummer
  • Du har nått din maximala kreditgräns

Vill du ha mer information? Hör gärna av dig till Klarna på 08-120 120 10

Klarna Konto

När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas alla dina köp via Klarna Konto på en faktura som du betalar i slutet av nästkommande månad. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt och dessutom betalar du bara en enda aviavgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill, eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt.

För mer info om ditt köp, besök Mina Sidor hos Klarna.

Varför går mitt köp inte igenom?

Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på några olika anledningar:

  • Du är under 18 år
  • Adressen du angivit inte är din folkbokförda adress
  • Du har angivit ett felaktigt personnummer
  • Du har nått din maximala kreditgräns

Vill du ha mer information? Hör gärna av dig till Klarna på 08-120 120 10.

Kortbetalning

Vi accepterar VISA & Mastercard. När du betalar med betalkort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning.

Har min order gått igenom?

Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgett efter att ditt köp har blivit godkänt.

Köpet gick inte igenom, men det har gjorts en reservation ändå?

Det kan i sällsynta fall ske en reservering på ditt bankkonto även om det uppstod ett fel vid ordertillfället. Denna släpps i så fall igen inom 1-5 bankdagar.

När får jag återbetalningen för min retur?

Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse ifrån oss. Återbetalningen görs alltid till samma betalkort som användes vid köpet.

Bedrägeriförsök

Vi loggar IP-nummer och alla försök till bedrägeri polisanmäls.